top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תEli Chitrit

סביבת עבודה באקדמיה

בכל שנות עבודתי כראש צוות או מנהל פיתוח, הייתי אחראי על לא מעט ראיונות וגיוסים לצוותי הפיתוח בחברה. תמיד נהגתי לאזן בין גיוס בעלי ניסיון לצד ג׳וניורים בוגרי מכללות או אוניברסיטאות. הג׳וניורים, היו חלקם מוכשרים מאוד חלקם מוכשרים קצת פחות אבל הנתון המשותף לכולם היה חוסר ידע בעבודה עם צוות בסביבה דיגיטלית. אהבתי לגייס בוגרים! זה היה מקום העבודה הראשון שלהם, הם תמיד היו מלאי תשוקה, חסרי אגו בעלי דחף בלתי נשלט לטרוף את העולם, ללמוד, להשקיע ולתת את המקסימום מעצמם. לקחתי בחשבון את תקופת ההסתגלות והלמידה לסביבה החדשה שלהם.

בעשור האחרון מלאתי שלל תפקידים במכללות אקדמיות שונות הן במקצועות העיצוב UI/UX והן בעולמות הפיתוח Fullstack. המכללות מכינות את הסטודנטים בכל הקשור לפיתוח וחשיבה אך לעולם לא נתקלתי במוסד המדמה עבודה בסביבה טכנולוגית.


מעבדות המחשבים והכיתות תמיד נראים אותו דבר. שולחן ליד שולחן, מחשב נעול בקופסת מתכת, קירות לבנים נקיים, לוח מחיק ועמדת מרצה בראש הכיתה. בתור אחד שמגיע מתחום העיצוב ב-30 השנים האחרונות, תמיד דמיינתי את השינוי הקרב ובא. כיתות מעוצבות, קירות מלאי השראה, ישיבה בקבוצות של 4-6 סטודנטים, פינות פופים עם כריות ושולחן קפה, אם התיאור הזה מזכיר לכם משהו אז כן. אתם בכיוון. חדרי עבודה מעוצבים, חללים פתוחים Open Spaces, בדיוק כמו בעולם האמיתי.


תכנית הלימודים חייבת להכיל בתוכה את הכלים הרבים הקיימים בצוותי פיתוח החל מניהול משימות בתוכנות כמו Monday, JIRA, Clickapp, ניהול גירסאות פיתוח ב-Git, עבודה מול שירותי ענן כמו Google, Firebase, Amazon, התנסות בעבודה עם Pipeline, Docker ואחרים. שנות הלימוד במכללה הן בדיוק השנים הנכונות להחדיר לסטודנטים, מעבר לשפות פיתוח ומסדי נתונים, את הכלים החיוניים לעבודה בצוות בסביבה טכנולוגית.


תהליך הלמידה במעבדות מחשבים יכול להיות אחרת. הפכו את הלמידה המשעממת לסביבת עבודה. חלקו את הסטודנטים לקבוצות קטנות של 4-6 סטודנטים ואפשרו להם לבצע פרויקטים משותפים. תנו לצוותים לבחור ראש צוות בכל שבועיים אשר באחריותו ניהול הפרויקט, קטן כגדול, בדיקת קוד Code Review, חלוקת תפקידים של חברי הצוות (מפתח שרת, לקוח, בדיקות QA).


שיתוף פעולה עם מגמות שונות במכללה

רוב המכללות מקיימות במגביל קורסים בתחום העיצוב חווית משתמש וממשק משתמש. צרו שיתוף פעולה בין המחלקות. הדריכו את צוותי הפיתוח כיצד לנהל פרויקט הכולל בתוכו את תהליך העיצוב, כיצד לעבוד ולהתנהל מול מחלקת העיצוב, צרו משימות משותפות, תגרמו לצוותים להיפגש מחוץ לשעות הלימודים ולהשקיע בלמידה לצד ביצוע הפרויקט עם סטודנטים ממגמות אחרות.

הגופים האקדמיים ברובם מיושנים מאוד ופועלים על פי הנחיות ומגבלות גופים ממשלתיים. חשוב להיצמד לתכנית אך עם זאת כדאי להטמיע חדשנות וקדמה בעיקר בתחומים הטכנולוגיים. עולם הפיתוח מתחדש מחודש לחודש וחברות ההייטק עוקבות בהדיקות אחר ההתפתחויות. סטודנט בוגר המגיע לראיון עבודה, כשרוני ככל שיהיה לא יכול להסתמך רק על הידע שרכש באקדמיה ועליו להתעדכן בעצמו באמצעות קורסים אונליין, חדשות טכנולוגיות וקורסים קצרים בכל הנוגע לשפות פיתוח חדשות, ספריות ועדכונים, כי כל אלה, הם שיפתחו בפניו דלתות בפני המעסיק העתידי שלו.


מעוניינים להטמיע תכנית לימודית חדשנית בסביבת עבודה טכנולוגית? שלחו ווטסאפ 058-5220702 ונחשוב יחד כיצד להגשים את החזון.

2 צפיות0 תגובות
bottom of page